Re: Hjälp!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 19 Oct 2000 08:24:02 GMT

"Tore Eriksson" <tore.eriksson@mbox325.swipnet.se> wrote in message
news:39EE2805.BCECD7FD@mbox325.swipnet.se...
Min största försändelse var på $110, men då delade jag upp det i
två brev ifall ett skulle komma bort. Riskspridning... Inget kom dock
bort, utan även den transaktionen flöt smidigt.

Så länge breven innehåller mer pengar än portot, eller ev. växlingsavgift så
fungerar det väl, *skratt*

Antag att jag valt något avgiftsbelagt system. Säg att avgiften i • genomsnitt varit så låg som 75:-. Det skulle ha kostat
mig 15000:- extra på 200 transaktioner! Orimligt helt enkelt.

I dessa tider tycker man att det skulle vara smidigt med betalningar över
nätet, typ kredtitkort. Jag fattar inte att det skall vara så f*annat svårt
att hitta en leverantör utav dessa tjänster utan att betala multum, eller
inblandning av x antal underleverantörer. Skall skaffa en kortterminal, be
köparen faxa en underskrift med en fotostat på kreditkortet. Det borde vara
det enklaste sättet utan att betala konsultfirmors feta arvoden för
ingenting. (Ursäkta påhoppet, är lite irriterad idag)

Mitt råd är: Låt honom skicka US$ cash och välj själv mellan att växla in • dem eller betala Dina kommande utlandsköp med
dem.

Tack Tore, återgäldas med en iskall Pepsi någon dag.
/Joakim