Re: Tow Truck 8462
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 13 Sep 2000 08:25:19 GMT

Hej!
Skulle också behöva ha flera 8462, synd bara att min fru inte håller med...

De 7171 jag hittade i Karlstad(5 st. för 399 kr st.). på fredagen var borta
på måndagen...
Påpekade detta för butikschefen, som såg ut som ett frågetecken(Eller
fågelholk). Efter påtryckningar gick vederbörande ut på lagret och plockade
fram 2 st. till mig som han sedan informerade kassapersonalen att de skulle
ta 399 st för...(798 ordinarie)
Tilläggas kanske bör att affären max haft öppet i ca 8 timmar mellan mina
två besökstillfällen.
Ett något märkligt agerande, om man vill vara lite detektiv:

1. Varför inte ha dessa ute i butiken, när man har alla andra modeller ute?

2. De jag köpte var inte samma som tidigare låg ute i butiken, de hade röda
prislappar av den modell som inte går att ta bort utan att skada kartongen.

En möjlig förklaring är att en lokal konkurrent helt enkelt gick in och
köpte hela klabbet, för 399 som är ett lägre pris än inköpspriset från Lego
Sverige. Handlaren insåg troligtvis sitt fatala misstag, men kan inte ställa
upp fler 7171 i hyllan i rädsla av att fler kunder med vaksamt öga kräver
att få köpa till det låga priset.

Amatördetektiv Olsson har talat.
Vad tror ni?

"Tobbe Arnesson" <tnt@arnesson.nu> wrote in message
Ja, vi har en byggsats med art nr. 8462 och
priset är 499:-

Humma... På beställningar under 1000:- blir det en exp. kostnad på
75:-
plus frakt 1-3kg=109:- Alltså 499+75+109=683:-

Tydligen kan man köpa två = 998:- och slippa expeditionskostnaden,
kanske för att frakten på 109:- räknas med i summan?