Re: 7784 Batmobile för ~650,-
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 14 Jul 2009 09:09:18 GMT

In lugnet.loc.se, Anders Isaksson wrote:
Nej! Varför det? Äntligen lite liv i loc.se, och så är det bara för att säga
"tittut!"
:-)

Taskigt va. :)

Håller på att kopiera gamla VHS- och Hi8-band till datorn, har hittat en del
LEGO-material på dem. Har rätt klent med tid för att redigera materialet men
hoppas få ut iaf. det jag har från SweLUG-träffar. Bl.a. en hemma hos dig. Men
det är inte mycket till videomaterial från då. Även en rätt misslyckad träff i
Ludvika då bara två från Borlänge dök upp (Röde på Framtidsmuseet och en till).

Har sett att Mats Tinnerholm är stationerad i Borlänge. Kul med lite fler nya
namn! Även något om en från Fagersta. Verkar som det dykt upp en del nya
samtidigt som kärntruppen är kvar. :)

I en kommentar på min blogg frågade någon om LEGO byggbeskrivningar, något som
Google snappade upp och en massa google-sökningar började landa i bloggen. Så
jag skrev ett mer informativt inlägg i frågan:
http://grumt.blogspot.com/2008/09/lego-beskrivningar.html Jag får nu ungefär 60
sökträffar i månaden dit så det finns ett "dolt" intresse där ute.

Har ett växande sug att plocka fram klossarna igen, det är något visst med att
klicka samman de små plastpluttarna som saknas. Fast samtidigt skulle det ta
massor av plats i lägenheten. Det slutar nog med att jag köper en ny ask och
leker lite med istället. Är väldigt nyfiken på de där nya mekaniska
"hydraulik"-cylindrarna, verkar kunna ge betydligt bättre kontroll än det
pneumatiska systemet (som förvisso är mer realistiskt till sin funktion. Vi får
väl se vad som händer. Har för mig att jag har en stor kladd osorterat LEGO
bland det magasinerade, det borde vara bra för kreativiteten.

Har skaffat en ny sambo (som lustigt nog också heter Anki) och det ger också ett
visst motstånd mot att ta hem alla klossar igen. ;)

Det blev för mycket sist, sortera, dokumentera, arrangera, diskutera - dessutom
var hela lugnet fyllt av trist energi efter TLG ändrade nyans på grå. För mycket
kringaktiviteter och för lite bygga. Det blev lite "tvingat", så att säga.

Nu har jag i vart fall lagt till http://blogg.aftonbladet.se/legobloggen bland
mina bloggar jag läser, det borde kunna ge en lagom insikt i vad som händer i
LEGO-världen utan att grotta ned sig på djupet. :)

Men som sagt, kul med nya ansikten och de gamla kvar. Lek Godt!