Re: Mikael, grattis till ambassadörsskapet! Nu måste du presentera dig :-)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 7 Jun 2008 06:04:53 GMT

In lugnet.loc.se, Anders Isaksson wrote:
Mikael, som jag förstår det så har du blivit Legoambassadör, gratulerar! Nu
måste du presentera dig. Var håller du hus, vad gör du, och när blir
Legoträffen :-)

Hej Anders!

Tack så mycket! Ja det stämmer att jag är ambassadör i denna omgång, den 6:e i
ordningen. Jag representerar Eurobricks, www.eurobricks.com, men kommer att vara
mycket även här på SweLug hoppas jag.

Vem är jag då? Jo, 42 år och bor i Göteborg men arbetar i Stockholm vilket
medför en hel del pendling. Jag kom ut ur mina "dark-ages" ca 2002 efter att ha
upptäckt att LEGO hade Star Wars set. Detta är också mitt huvudtema i
LEGO-samlingen med "UCS"-modeller typ Frihetsgudinnan & Eiffeltornet samt den
nya "Café Corner" serien som komplement. Dessutom har jag en blandad kollektion
med vanliga city-set och diverse teman samt en hyfsad hög med bitar.

Jag var på LEGOWORLD i Oslo för ca 1½ månad sedan och Billund förra veckan då
Eurobricks hade ett event. Jag åker även till Brickworld i Chicago om någon
vecka.

LEGO-träff?! Ja, jag ska komma in i programmet lite mer så får vi väl börja
skissa på en sådan. Mina tankar om ambassadörskapet är att vi svenska AFOL´s
behöver synas mer och knyta ihop oss mer. Så den början till "mappning" av
SweLug som finns i en annan tråd är bra och vi får hjälpas åt med att hitta alla
andra som sitter hemma på kammaren och bygger. Min roll kommer vara lite av en
motor och informationskanal men det är vi alla tillsammans som kan gör SweLug
mer aktivt och sätta svenska AFOL´s på kartan. Jag återkommer framåt med mera
information.

MVH Mikael