  Nygammalt problem att fundera på...

För ett antal år sedan gick en diskussion på lugnet om konstruktioner som inte går att ta isär igen. Ett exempel är att sätta släta bitar i botten på en båtmodul - kraftig sugkopp rekommenderas för att få bort dem. Ett annat exempel finns i den (...) (18 years ago, 25-Oct-06, to lugnet.loc.se)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Först och främst, hej! Jag är ett svenskt LEGO-fan, och har fyllt i post-ansökningsformuläret, men är inte medlem än (jobbar på det). Men i alla fall. Kul att vara här :-) Ontopic: Om man sätter i en technic pin med stoppbussning ((URL)) i en (...) (18 years ago, 25-Oct-06, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Välkommen! Trevligt med lite nyttt folk, dom gamla dönickarna här börjar bli lite mossiga :-) (säger jag som är äldst på stället, men det är bara för att skaka lite liv i dom - Jag vet att ni läser här ibland! Vakna till och skriv lite också!) (...) (18 years ago, 25-Oct-06, to lugnet.loc.se)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Jag har hittat på en sådan för ett tag sen, en liten låda som bygger på liknande idé som Manne hade. Däremot undrar jag om någon kan komma på motsatsen: en konstruktion som inte går att få ihop, men som skulle vara en stabil konstruktion om (...) (18 years ago, 25-Oct-06, to lugnet.loc.se)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Tackar! :-) (...) Jag är i Stockholm, men jag vet inte om ni har någon åldersstandard för träffar (jag är drygt 16). (...) OK, här: (2 URLs) Här är förresten resten av mitt galleri, för den som är intresserad av att se vad jag bygger. (...) (18 years ago, 26-Oct-06, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Tjenare! Nej, någon åldersgräns har vi inte haft på de träffar jag varit på hittills, det har varit blandade åldrar, ibland väldigt blandade :-) Den där grejen du konstruerat får man nog inte isär utan att göra rätt allvarlig åverkan på (...) (18 years ago, 26-Oct-06, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Nygammalt problem att fundera på...

(...) Välkommen. Trevliga projekt...armborstet var väl det som jag fastande för...Antar att Tobbe och Harri skulle uppskatta din cykel. Åldern är inget du ska hänga upp dig på...det är intresset och viljan som är viktigast...och den verkar du ju ha. (...) (18 years ago, 26-Oct-06, to lugnet.loc.se, FTX)