    Mibo(X), working like a dog ... (ja, med hunden alltså) —Jari Pyyluoma
   De rymdfärjor jag köpte har blivit hund istället. Jag kommer så småningom att ha en kopia av Mibo hemmavid, som jag kan leka med när jag vill (och inte tvärtom). Fast det är väl mer slit än lek att bygga den. Se mer på: (URL) är på engelska. Jari (25 years ago, 3-Feb-00, to lugnet.loc.se)

        Re: Mibo(X), working like a dog ... (ja, med hunden alltså) —Tobias Möller
   Wow, du blir nog den förste att verkligen bygga en kopia av Mibo! Hur programmerar den egentligen? Vad kan den göra (Jins alltså)? Har den stötfångare så den kan springa runt i huset, eller ljussensorer till ögon så den kan leta reda på ett vitt (...) (25 years ago, 3-Feb-00, to lugnet.loc.se)

        Re: Mibo(X), working like a dog ... (ja, med hunden alltså) —Jari Pyyluoma
   Programmeringsdelen återstår, vilket en hel del av byggandet också gör. Jag använder NQC, men borde kanske ha något med mer fart. Vad den kan göra? Nja, se gullig ut, kanske. Jag vet faktiskt inte vad den ska vara bra för, men den verkar kul att (...) (25 years ago, 4-Feb-00, to lugnet.loc.se)