Subject:
Kan man använda två tågtransformatorer på samma räls?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 26 Feb 2006 18:37:56 GMT

Som nybliven tågfanatiker har jag en udda fråga. Kan man utnyttja bägge
transformatorerna på samma ihopkopplade räls?  Jag vet att det finns de
kallar
DCC där man styr upp till nio lok med en RCX.

Är någon härute ett tågproffs som har tid lite udda frågor?

Det gäller 9v tåg.

/Martin