  Min kulbana

Äntligen blev den då klar fast inte riktigt som jag tänkt mig. Jag tappade intresset för den mot slutet så de banor som leder ner kulor blev lite snabbt byggda. Den funkar riktig bra trots allt och kan nästan ta 10 kulor i sig men den låser sig (...) (19 years ago, 10-Sep-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Min kulbana

(...) Inspirerande! När jag var liten, byggde jag små pyramider där man släppte in en stålkula, kanske 18 LDU bred, och så får den genom olika gångar och kom ut vid basen. Basen var 20x20 prickar om jag inte missmisser mig. (19 years ago, 11-Sep-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Min kulbana

(...) LDU ?? (19 years ago, 11-Sep-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Min kulbana

(...) Oj, så dumt av mig att utgå från att alla Lunget-medlemmar också är insatta i LDraw. LDU står för LDraw Unit. Det går 20 LDU på en pricksbredd i LEGO. Kulan var alltså perfekt för att rulla i en prick breda Lego-gångar. (19 years ago, 11-Sep-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Min kulbana

(...) Aha det förklarar saken. Nej jag kör med mlcad och jag tror de flesta gör det så därför fattade jag inte vad du menade. (19 years ago, 12-Sep-05, to lugnet.loc.se)