Re: Pick-a-Brick
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 28 Feb 2005 15:55:48 GMT

In lugnet.loc.se, Olof Dahlberg wrote:
In lugnet.loc.se, Harri Manni wrote:
Tänkte bara höra om fler än jag upptäckt att nästan varenda orange 1x2 technic
brick (med hål i(http://ldraw.org/library/official/images/0/3700.png)) har en
spricka längst med kort sidan från nederkanten och nästan halvägs upp?

Nästan omöjlig att se om man inte trycker fast biten på en annan legobit. Har
tyvärr inga bilder, lite tråkigt med tanke på att man nästan plockade närmare
100 stycken sådana.. :(

Aj då!

Jag såg på 1000steine att det varit problem med bitar som spruckit och att de
skulle justera toleranserna, och gamla genomskinliga bitar är ju i princip
alltid spruckna, men att det skulle drabba nya oanvända bitar låter som nåt gått
riktigt fel i produktionen.
Har du provat att maila TLC och få utbytt? Det fåtal gånger jag har haft problem
har jag fått nya bitar utan problem. När stötdämparen i min
http://guide.lugnet.com/set/8446
gick sönder fick jag tre stycken i utbyte!
Olof

Kan ju vara värt och skicka iväg ett mail, tänkte jag skulle pejla av om fler
haft problemet först. Skall nog söka lite här på LUGNET också..

Skall ta lite bilder på bitarna med.