    Re: Köpa lego från USA —Joakim Olsson
   Hej, du betalar ingen tull eller moms när du handlar från privatpersoner. (Det beror alltså på hur de skickar prylarna... Är de registrerade som företag så blir det moms och tull) PayPal har funkat bra för mig, jag har ett "slask-konto" som jag har (...) (20 years ago, 29-Dec-04, to lugnet.loc.se)

        Re: Köpa lego från USA —Tore Eriksson
     (...) Jag har både köpt och sålt Lego till USA. Förr var det dollarsedlar i kuvert som gällde pga bankernas ockeravgifter på utlandstranaktioner. Men tack vare PayPal finns nu ett säkrare och snabbare sätt. Avgifterna är relativt blygsamma. Jag (...) (20 years ago, 30-Dec-04, to lugnet.loc.se)

        Re: Köpa lego från USA —Tobbe Arnesson
   (...) Fel. Däremot bryr sig sällan tullverket om det kommer från privatpersoner. De har inte resurser så det räcker. Det enda som är tullfritt vid import från USA är gåvor av ett lägre värde än 500,- per "gåvoperson". Det vill säga, om en släkting i (...) (20 years ago, 30-Dec-04, to lugnet.loc.se)