Subject:
#2407 vill säga hej!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 22 May 2004 22:11:26 GMT

LUGNet-medlem #2407, pinfärsk och nyvaknad, anmäler sig.
Jag heter Stefan Gustavson, är född 1965 och jobbar på
Linköpings Universitet med datorgrafik. Jag har nog
aldrig riktigt slutat bygga med Lego, även om det
blev väldigt glest mellan byggena på 80-talet.

Jag har pinsamt nog först nyligen bringats till insikt
om att LUGNet fanns, men nu har jag kommit upp i varv:
blivit medlem, gjort några BrickLink- och S@H-inköp,
sorterat upp min gamla samling litet bättre och gjort
plats för alla nya spännande bitar, sålt en gammal
instruktionsbok på nätet till en vänlig tysk samlare och
skapat mig ett eget hörn på BrickShelf. Mitt nästa steg
blir förmodligen att kombinera mitt jobb och Lego mer,
eftersom det går. Det fanns mycket att göra på LDraw.org,
till exempel, och där känner jag att jag kunde göra en
insats.

Tills vidare sitter jag och min fru Carina och bygger
små mer eller mindre knäppa byggen för att koppla av
på lediga stunder. Några finns att hitta på BrickShelf
under användarnamnet "stegu". Vi hörs!