Re: Rapport från en Klorin-hink
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 6 Feb 2004 10:12:49 GMT

"Ralf Jonasson" <raffej@telia.com> wrote in message
news:HsMrtK.20x6@lugnet.com...
Så där. Nu har de vita bitarna legat i koncentrerad Klorin i en vecka.
Absolut störst skillnad blev det på "vanliga" bitar som Brick 1x1, 1x2 • osv..
Där blev resultatet mycket bra. Inget gult kvar, inte så man tycker att • nåt
sticker ut ur det vita. Sämre resultat blev det på "knottriga" ytor, som • på
Slopes och Inverted slopes, dock blev det vitare, men inte perfekt.

Jag är mao mycket nöjd med resultatet, och kommer att göra om det med de
flesta av mina bitar.

Sorry att jag var tvungen till en ny tråd, men jag har trubbel med att • svara
tidigare skribenter.

Kul att det blev ett bra resultat. Jag antar att resultaten kan variera
beroende på var det "gula" kommer ifrån.

Enligt uppgift så gulnar ABS (Lego) p.ga. solens strålning, och processen
går inte att avbryta när den väl påbörjats... vilket isåfall skulle göra
Klorinet verkningslöst.

Men det lär ju funka bra på gulnade bitar som gulnat p.ga. av att det sitter
smuts i reporna.
/J