Re: FIRST LEGO League
Newsgroups:
lugnet.loc.no, lugnet.loc.dk, lugnet.loc.se
Date:
Sun, 14 Dec 2003 16:32:51 GMT

"Thomas Waadeland" <thomas@kringsjaa£removethis£nett.no> wrote in message
Minner om FIRST LEGO League som arrangeres kommende lørdag, 8. november.
FLL arrangeres samtidig på flere steder over hele verden.
Mere info for Skandinavia på http://www.hjernekraft.org/
Selv er jeg med og arrangerer på Norsk Teknisk Museum i Oslo.

Thomas

Var tilskuer på FLL her i Tromsø.
Bra opplegg, litt kaotisk og ikke akkurat lagt opp til at publikum skulle
være tilstede. Men ellers ett veldig bra opplegg.
Forsøkte å komme i kontakt med en del av deltakerne der for å se om noen av
dem var på Lugnet.com, og det viste seg at det var bare ett fåtall av alle
de 13 gruppene som deltok som virkelig intereserte seg for LEGO, resten
deltok kun fordi det var blitt tilbudt via skolen og at de hadde bygd litt
med LEGO selv hjemme.

Men vi får sjå hva tida bringer. Mange av de litt eldre medlemene som var
med i konkuransene hadde bra med data-erfaring og var mye på internett. Men
ingen var klar over Lugnet. Så nå har jeg iallefall gjort min "plikt" og
opplyst dem om at det finnes ett helt samfunn på internett som er interesert
i LEGO  :)

Hilsen en "kansje-alene-Lugnet-fan" i Tromsø
Øyvind Steinnes
(er foresten en ett par måneder siden jeg selv var innom Lugnet sist)