Re: Hej, jag är ny här!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 24 May 1999 19:14:56 GMT

Tobias Möller skrev i meddelandet ...
Det här är första gången jag postar till Lugnet, efter att ha varit mycket
på rec.toys.lego. Jag heter Tobias, är 14 år gammal och *älskar* att bygga
med lego!
Jag hoppas på många intressanta disskussioner både här och i andra
lugnet-grupper.

Hej igen, och välkommen hit!

För närvarande verkar det här vara ett ganska dött ställe (jag får det till 5
olika namn som har skrivit här överhuvudtaget), men det kanske växer till sig
så småningom...

Jag antar att vi borde göra lite mer reklam själva för den här svenska grenen
av Lugnet.

En kort beskrivning av mig kanske vore på sin plats:

Jag är 45, systemprogrammerare, och far till tre barn (Johannes 12, Jonatan 9
och Jenny 4 månader). Själv har jag ingen stor Lego-samling (bara 8880 Super
Car [1]), men pojkarna har desto mer.

Vi konstruerar tillsammans ibland, bland annat en modell av 'Uppskjutet' på
Liseberg i Göteborg, men mest bygger pojkarna själva med sitt Lego, och jag
bygger vidare på mitt virtuella - http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm

Vi har även CyberMaster som vi leker med tillsammans, det är lite för
komplicerat för en 9-åring (i varje fall min 9-åring), och vi har byggt en del
kul grejer med det. Den senaste konstruktionen är en robot som programmeras
med Lego-bitar - inte mycket till bilder än, men det står lite om den på:
http://user.tninet.se/~hbh828t/cybermaster.htm

Johannes har jobbat på riktigt bra (tycker jag) med några Star Wars modeller:
http://user.tninet.se/~hbh828t/johlego.htm

Själv föredrar jag Technic, men grabbarna använder alla sorterna med stort
nöje.

Projekt på idéstadiet: En enarmad bandit med CyberMaster - inga konkreta
lösningar än, bara en massa lösa tankar...

Bygg väl,
Anders Isaksson

[1] Inte helt sant, eftersom jag dels har kvar lite av mitt ursprungliga Lego
från 60-talet (men det finns kvar hos mina föräldrar), dels har jag fått en
del Lego-bitar för mitt BlockCAD program, men dom ligger för sig och får inte
byggas med.