Re: Bilder och nyhetsartikel från FLL i Borlänge.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 27 Nov 2003 13:40:09 GMT

Som uppföljning;

Borlängelaget vann robotkörningen och programmeringspriset, här är en bild från
när de vann:
http://www.finale.hjernekraft.org/pages/galleri/pages/billund_16.html

" Junk Yard Babies bäst i Skandinavien!
I den skandinaviska finalen av FIRST LEGO League i Billund i Danmark vann
Junk Yard Babies från Borlänge robotkörningen! Efter tredjeplatsen förra
året så slog de till med en vinst bland 28 lag. Junk Yard Babies tog också
hem programmeringspriset. Det sammanlagt bästa laget som tog hem
Championpriset kom från Danmark."

Önska mig och Harri lycka till ikväll, då vi inofficiellt ger oss i kast med
årets FLL-uppdrag. Har lyckats installera brickOS på min laptop samt fått över
ett nytt OS till RCX:en, sen om jag/vi lyckas skriva någon kod ikväll är en helt
annan fråga :) Kanske fegar vi ur och kör med NQC/Standard Firmware.

KISS.

Hälsar,