Re: Nya färger (gråa och bruna)
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 21 Nov 2003 11:35:34 GMT

In lugnet.loc.se, Joakim Olsson wrote:
Jahapp.. några kommentarer i ämnet som ventileras i .general ifrån den
svenska lagledarbänken? =)

Det verkar vara mest den mörgrå som det har någon större praktisk betydelse för.

Den "normalgrå" verkar rätt snarlik i vilket fall, dessutom är mina normalgrå
bitar av sådan färgvariation att det knappast spelar någon roll om de nya grå är
en annan nyans av grå :)

Lite ledsamt att se den mörkgrå försvinna eftersom det är en färg jag gillar och
har "samlat på" en tid nu.

Mina planer om en JAS i skala 1:20 ser dock ut att påverkas, risken finns att de
ISD som finns tillverkade kommer att köpas upp av hysteriska amerikaner - frågan
är då om någon ny serie kommer att produceras (isf. i nygrå)? En JAS i den
storleken behöver givetvis en hel del grå plattor, så ISD är perfekt - fast inte
för ekonomin :)

Det är dock betryggande att se att LEGO tar tag i "färghysterin",
förhoppningsvis slipper vi nya färger i för litet antal en tid framöver...

Brunt ja, har inte sett den nya bruna på dåliga foton ens så jag kan inte
försöka bilda mig en uppfattning, vet dock att Harri knappast är ledsen som är
grymt allergisk mot brunt LEGO :)

Den fjärde och sista ändrade färgen lär vara ljusgrå, vilket jag aldrig sett
IRL.

Någon som sett SW '04-minis i affär så man kan kolla hur illa det är?