  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Det tycker jag absolut! (...) Färgvalet är helt upp till var och en och dess innehav av klossar, hellre regnbågens alla färger än inget alls! Tittar man dessutom på "fullskala" moonbase så är de minsann inte i bara en färg de heller, det blir (...) (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Ok, då är det bara att bygga på då. (...) Vi får väll se vad som händer. Men just nu känner jag mig mer inspirerad för månbasbygge än Mindstorms. Hur går det med planerna i övrigt? Finns det några preliminära datum att begrunda? /Henrik (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Planerna är bara i planeringsstadiet ännu, väntar fortfarande på svar om lokalen *håller tummarna* Jag har specat det som "någon gång i höst innan snön faller" så det står inte på! Älgjaktsveckan brukar första snön singla ned till marken. Om (...) (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Äldsta grabben (Johannes, 16) har spelat lite med en kompis. Slutsats: Det tar tid!!! Jag tror inte det är något för en allmän träff, det behöver nog en dedikerad, med ett mindre antal deltagare. -- Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Jag har inga andra planer för hösten än så länge så jag är också rätt flexibel. (...) Det kunde vara intresant. Jag har bara kastat en snabb blick på det tidigare. Det verkar helt klart skoj, gäller bara att välja ut vilka reglar man ska (...) (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Låter bra! (...) Hmm... Fick en tanke, hur skulle det vara att köra BrickWars i månbasen? Är allt för plottrigt i den skalan? Finns det någon som kan leda ett BrickWars? Själv har jag aldrig spelat rollspel eller liknande IRL (bara på dator (...) (21 years ago, 27-Aug-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Jo, men vi har inte så mycket aktiviteter inbokade ännu; ULV Micro månbas. Det är en dag det. (...) Med tanke på deltagarsiffrorna för de senaste träffarna, vad är "ett mindre antal deltagare"? :) (21 years ago, 2-Sep-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

(...) Vad jag har sett av grabbarnas Brikwar-ande, så tar det 4-8 timmar för ett tvåmansspel! Och då var det en ganska liten spelplan. Det tar tid att lära sig reglerna så pass, att man inte behöver slå i manualen mest hela tiden... Det tar också (...) (21 years ago, 2-Sep-03, to lugnet.loc.se)

  Re: Vad vill ni se på en LEGO-fest?

Hej! (...) Förvisso tar det lång tid att spela BrikWars, men man kan ju(försöka) lära sig lite innan på: www.brikwars.com samt kolla in hur andra spelar eller tex QuikWars som går dubbelt så snabbt som vanligt BW. Eller kolla in min hemsida (...) (21 years ago, 3-Sep-03, to lugnet.loc.se)