Re: Monorail!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 23 Aug 2003 10:28:41 GMT

Tore Eriksson wrote:
Gissa vad jag ska göra på söndag! Jo, bygga ihop mitt set #6990
Monorail Transportsystem!

Någon som är avundsjuk? 8-)

Inte det minsta. Jag har väl aldrig velat ha monorail. Så det så. Eller...

Jo.

Ha det så trevligt - du kommer bara att upptäcka att du vill ha mer, och så
blir du frustrerad. Ha, ha, ha!

:-))

Finns det förresten växlar i monorail, eller är man begränsad till en enda
slinga?

Bara för att du skrev om det, så måste jag nu försöka göra något
monorailartat av mina gamla blå skenor - eftersom jag bara har skenor till
en 180 graders kurva kan jag inte bygga vanlig järnväg med det, men som
monorail skulle det ju bli ett helt varv i alla fall (lite pyssel eftersom
inner/ytter kurva har olika radie, men problem är ju till för att lösas).

Har någon sett något åt det hållet, så man kan få tips?

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery/index.htm