Re: En återuppväckts problem..
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 16 Apr 2003 16:26:32 GMT

"Ralf Jonasson" <raffej@telia.com> skrev i meddelandet
news:HDG0y5.1snv@lugnet.com...
I höstas väcktes mitt stora LEGO-intresse efter ett uppehåll på 15-20 år.
Jag har nu råd att köpa de stora sakerna jag aldrig fick när jag var • liten,
och allt är bra så långt.

Välkommen tillbaka!

Men när jag ska ge mig in på att bygga egna saker, upptäcker jag att det • sen
jag slutade bygga i mitten av 80-talet har kommit ut 1000-tals nya
LEGO-bitar som inte ingår i mitt tänkande när jag ska bygga.

En del av mig säger : glöm det nya! Det var ändå Legot från 1977-1985/6 • som
är av intresse. Det var RIKTIGT LEGO!

Men en annan del säger istället: Ut och upptäck det nya! Fler bitar=fler
möjligheter!

Det är givetvis så, att man trivs med det man är van vid, då behöver man
inte tänka utan ryggmärgen får göra sitt.

Tittar man runt på Brickshelf (och andra ställen), så ser man att de nya
bitarna *mycket väl* kan användas, ja, de t.o.m. tillför modellerna nya
dimensioner.

Så experimentera med det nya, ge det en chans att krypa in i ryggmärgen, och
bygg med det du trivs med!

/Ralf, 27-åring som åter har vaknat..

Anders, 49-åring som är sömnig jämt...

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm