Subject:
"Tokrea" på BR leksaker i Stockholm
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 6 Jun 2002 16:53:50 GMT

Ni som klagar över att lego är för dyrt (och som råkar bo i närheten av
Stockholm), titta in på gallerian, BR leksaker. De har rea på en massa
bra saker, t.ex. 10 kr för många småmodeller (rymdskepp t.ex, inga bra
modeller men mycket bra bitar, eller vad sägs om en svart "tricycle" med
tillhörande "gubbe"?).

De har också utförsäljning av LEGO SERVICE-påsar, till det överkomliga
priset av 10 påsar för 5 spänn. Tyvärr är det mest skräp, men jag såg
technic-delar där, och en påse med endast en lego"gubbe" i, tydligen en
Shell-promo, och jag fick tag i en påse med genomskinliga delar.

Allt ligger hulle om buller i en enorm låda, så gräver man lite hittar
man nog något intressant :)

Jag sitter här med mina 27 identiska legofigurer, inköpta till det smått
otroliga prsiet 15 kronor. Jag hittade även en LEGO-nyckelring där, lös,
som jag efter viss övertalning fick köpa (den skulle visst inte vara
där...).

Jag noterade även en äldre (20-30 år?) man som plockade åt sig
technicbitar när jag var där... Brunt, kort, lockigt hår, glasögon och
skägg... Någon härifrån? :)

--Tobias