Re: En tråkig nyhet...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 10 Jan 2002 07:13:23 GMT

Du, det är ingen fara..
De gånger jag bygger Lego är lätträknade nuförtiden. Man måste kunna ta att
bitar försvinner då och då.
Själv kommer jag ihåg min ilska och frustration ifrån -70 talet när min
mamma dammsög upp ett av de där gamla breda fönstren (de med gjutna
fönsterluckor, 2*6*1 är de väl?).
Det var ett rött ett.. =)
Samma känsla hade jag när jag vart "tvingad" av familj och kompisar att
lämna ifrån mig och dela upp Lego´t till mindre bröder och yngre släktingar
för att de tyckte jag var för gammal för det.(12-13).

Jag har fortfarande en illusion om att jag en dag kan sammanföra alla bitar
från den tiden. Däri ligger det gula slottet.. de gamla ekrade hjulen...
och..

Snacka om att vara perfektionist *s*. Jag absolut hatar att blanda ihop
Lego, men kan kanske blanda bitar av samma kvalitet, men där går gränsen.
Det finns annat i livet än en massa plastbitar, men de finns alltid till
hands när man behöver avkoppling eller känner sig kreativ nog för att skapa
något. När man blir äldre blir det som en motsvarighet till typ ett
handarbete om man skall relatera det till nåt.

Du återkommer garanterat för de däringa små bitarna har en förmåga att etsa
sig fast i ens tankar =)
/Jocke

"Tobias Möller" <tobias.moller@telia.com> wrote in message
Jag har inte varit speciellt aktiv här på länge. Jag har inte heller • anmält
mig till lego-träffen.

Skälet till detta är, tyvärr, att jag knapt bygger lego längre. Jag går på
gymnasiet nu, det är tufft och stressigt, så jag har inte tid och tålamod
att sätta mig ner och bygga lego (som ju är en ganska tålamodskrävande
hobby). Dessutom gick luften ur mig ytterligare när jag fick ett infall • och
sskar upp dammsugarpåsen, och hittade flera legobitar där... Med tanke på
hur ofta det städas i huset, kan jag bara spekulera i hur många bitar som
försvinner i dammsugaren. Det kanske verkar löjligt, men det verkar så
meningslöst att bygga lego när man inte kan låta bitarna ligga framme utan
att de ska försvinna i dammsugaren.

Men jag har inte "mognat" och börjat tycka att lego är töntigt. Jag gillar
det fortfarande, men som sagt, jag bygger aldrig lego längre.

Det här är förhoppningsvis något som går över. Jag får säkert tid till det • i
framtiden (sommarlovet t ex =) ). Jag antar att jag har kommit in i nån
sorts "semi-dark age".

--Tobias