 Help on Searching

 Local / Polska / 58
57  |  59
Subject:
Recenzja 8466
Newsgroups:
lugnet.loc.pl
Date:
Mon, 14 Jun 2004 23:23:52 GMT
Viewed:
3459 times

Czesc,

Trzeba troche rozruszac to forum, dlatego postanowilem zamiescic tutaj recenzje mojego nowego nabytku, Off-roadera, zestawu o numerze 8466. Jest to chyba dosc popularny model, dlatego licze, ze mój post wywola jakis odzew.
Zestawu praktycznie nie ma juz w sklepach, kupilem go w sklepie internetowym http://www.klockilego.com/ za 500 zl, czyli wlasciwie tyle samo, ile kosztowal trzy lata temu. Nie ma jak przecena...
Na poczatku duzy minus dla TLC - fatalne pudelko. Wykonane z cienkiej tektury, która kompletnie pogiela sie i wypaczyla, wewnatrz brak scianek dzialowych, torebki z elementami zostaly po prostu wrzucone byle jak, co spowodowalo, ze w trakcie transportu lataly wewnatrz pudelka, gniotac instrukcje i siebie nawzajem. Po prostu tandeta, za taka cene model powinien byæ dostarczany w drewnianej skrzyneczce wylozonej aksamitem.
Budowa modelu zostala podzielona na etapy, zas elementy potrzebne do zbudowania kazdego z nich zapakowane osobno do osmiu ponumerowanych torebek. Dzieki temu znacznie skraca sie czas potrzebny do znalezienia odpowiedniej czesci - nie trzeba juz sie przedzierac przez ponad 1000 elementów, lecz najwyzej sto kilka. Docenia to szczególnie ci, którzy pamietaja meki przy budowie zestawów 8880 lub 8480. Dowodem tego jest czas, który byl mi potrzebny do zbudowania modelu - zaledwie 5 godzin, a wiec o polowê mniej niz przy wahadlowcu.
Instrukcja jest przejrzysta i zrozumiala, budowa pojazdu jest intuicyjna i dosyc prosta.
Gotowy model robi wrazenie przede wszystkim swoimi rozmiarami. Kola sa naprawde olbrzymie, samochód jest dlugi i szeroki, o bardzo duzym przeswicie. Niebagatelny jest tez ciezar - nie dysponuje precyzyjna waga, ale mysle, ze jest to najciêzszy fabryczny model Lego, jaki trzymalem w rekach.
Pojazd nie jest pozbawiony wad. Najpowazniejsza dla mnie jest niedopracowany uklad kierowniczy. Kierownica mozna wykonac zaledwie pól obrotu, by przestawic kola z jednej skrajnej pozycji w druga. Kierownica chodzi ciezko, wystepuja bardzo duze opory, szczególnie przy wyprostowanych amortyzatorach, kiedy kat miedzy póloska a spodnia plaszczyzna modelu jest najwiekszy. Do tego dochodzi jeszcze opór, jaki stawiaja bardzo szerokie, pneumatyczne opony.
Zawieszenie przedniej osi jest za slabe, jednak nie az w takim stopniu jak sugeruja niektórzy zagraniczni koledzy po fachu.
Mam tez ogólne zastrzezenia pod adresem wykonczenia modelu. Nie jestem zagorzalym przeciwnikiem profili i gietkich rurek (chociaz niewatpliwie wole zwykle cegielki i belki), w tym modelu wygladaja dobrze i nadaja ciekawy charakter, sa jednak po prostu... tanie. Widac na pierwszy rzut oka, ze profile wykonane sa z gorszego jakosciowo tworzywa, o rurkach nie wspomne.
Pora na wyszczególnienie zalet modelu. Poza wielkimi kolami podobala mi sie skrzynia biegów - chodzi lekko, plynnie - oraz nowe elementy uzyte do laczenia obu rzedów cylindrów (http://www.peeron.com/inv/parts/32333), bardzo praktyczne. Model nie ma skretnej tylnej osi, co uwazam za zalete, bo nie jest to autobus, ani wózek widlowy. Otwierane przy uzyciu silowników pneumatycznych drzwi skrzydlowe wygladaja i pracuja bardzo efektownie.
Podsumowujac musze stwierdzic, ze jest to bardzo udany zestaw. Nie jest idealny, ale moze wlasnie o to w Techniku chodzi, by te funkcje i mechanizmy, które uwazamy za nieudane, przebudowac wedlug wlasnego uznania. Samochód jest wielki i ciezki, a ja uwielbiam wielkie i ciezkie modele Lego, wyglada efektownie (znacznie lepiej niz na zdjeciu w katalogu czy na pudelku), a jego funkcje powoduja opad szczeki u kazdego, niezaleznie od wieku i zainteresowan. W dziesieciopunktowej skali z pelna odpowiedzialnoscia moge wystawic ocene 9; odejmuje punkt za ten nieudany uklad kierowniczy.

Pozdrawiam,
--
shgg.