 Local / Norge / 181
Re: Modellmessen
Newsgroups:
lugnet.loc.no
Date:
Tue, 16 Nov 2004 18:19:34 GMT

"Thomas Waadeland" <thomas@kringsjaa£removethis£nett.no> wrote in message
news:I7A3pn.CqB@lugnet.com...
Tja, jeg har aldri sett for meg noe norsk LUG som noe annet enn
en temmelig løst organisert gruppe som først og fremst treffes
på nettet, gjerne her på LUGNET. Kanskje med ett årlig IRL-treff,
gjerne i form av en LEGO-festival/messe åpen for publikum.

Jeg tror nok også at ett generelt Norsk LUG måtte være tingen å starte,
intill folket får opp øynene for at det finnes andre med samme hobby som
dem. Jeg har nemlig en anelse om at det virkelig ER mange AFOL i Norge, bare
det at de ikke har fått øynene opp for www.lugnet.com enda...
Ut ifra salgstallene på lekebutikken her i byen så er det MYE folk (barn og
litt eldre unger som oss :) ) som har LEGO som hobby. Og en del av dem er
helt sikkert interesert i å få møte likesinnede. Problemet er å få
informasjonen ut til dem....

Ang. reise, så skal det være et ganske bra tilbud før folk
er villig til å koste på seg en flybillett + overnatting.
Kan jo spørre Øyvind: Hva skal til for at du tar turen til
f.eks Oslo? Eller spør deg selv: Hva skal til for at du
tar turen til Tromsø? (Vel, jeg vet jo ikke hvor du bor.
Kanskje du, som Øyvind, også bor i Tromsø. :-)

Hva som skal til for at jeg tar turen til Oslo ? Vel, har lenge tenkt på å
dra på de reine LEGO messene/treffene som er i sverige, danmark og tyskland.
Men det er litt vel langt å reise. Oslo og Trondheim er greit. Om jeg skulle
reise feks til Oslo, så ville det da være stort sett kun for å se. Ser ikke
for meg at jeg vil stille ut noen modeller selv... iallefall ikke enda.
Men for meg er det ett fett om det er Oslo eller Trondheim (er bare litt
billigere til Trondheim, men færre flyavganger). Men andre byer blir det mer
tungvindt for meg å komme meg til fordi jeg da må få annen lengre transport
i tilegg til fly....
Ellers så er vel det mest det at jeg vet at det blir mange folk (fler enn
tre) som har stor LEGO intresse som vil være på den messen/treffet.

Selv hadde jeg seriøse planer om å dra til 1000-steine-land
i Berlin i sommer, men det ble ikke noe av.
Kanskje vi skulle satse på å møtes der i 2005 med en egen
norsk stand. Det kunne jo være en begynnelse.

Hadde vært morro ja...

Selv har jeg nå arrangert to ULV kvelder her i Tromsø for min egen
vennegjeng. Og det blir en til større litt seinere på året. Når jeg sier
større så mener jeg mer enn 8 deltakere som vi var sist. For dere som ikke
har fått med dere hva ULV er for noe se på denne siden:
http://www.thereverend.com/lego/ulv/rules/index.html
Begge gangene jeg har arrangert det var det en stor suksess. Og nå har jeg
fått enda mer klosser. Men må finne meg ett større sted å ha dette da
leiligheta mi er litt lita til mer enn 8 personer :)

Dette er en sosial kveld med litt konkurranse og mye morro og mye
LEGO-bygging :)

Hilsen
Øyvind Steinnes