Re: authenti-dinges
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Wed, 20 Jun 2001 21:13:37 GMT

Tot nu toe heb ik weinig problemen.
Ik krijg een mail binnen met een of andere adres erin, klik dit vervolgens
aan, de browser start en ik moet klikken op de gewenste button. En als dat
ja is, krijg je een bevestiging en even later bij ophalen van de nieuwsgroep
zie ik mijn bericht er ook gewoon tussen staan...

Het is inderdaad een omslachtige procedure...
Jammer dat het zo moet. Jemoet nu elk bericht autenti-dingesen en dat moet
je weer on line gaan doen...

Groetjes
    Maico Arts

"Frank Buiting" <frank.buiting@infopulse.nl> schreef in bericht

"Jan-Albert van Ree" <javanree@vanree.net> wrote in message
Frank Buiting wrote:

In lugnet.loc.nl, Saskia van Doesburg writes:
Ik kan @#$%@ niet meer posten. Ik krijg geen email om te bevestigen. • Het
is 1 keer gelukt in de afgelopen dagen. Ik ben geen lid van lugnet, • zou
dit het probleem kunnen zijn? Zijn er meer mensen die hier last van
hebben? Ik heb me zojuist van ellende maar aangemeld voor de • emaillijst.

Volgens mij heeft het niks met lidmaatschap te maken, ik post nu vanaf
mijn werk en daar ben ik niet ingelogged. Ik heb tot nu toe nog geen
problemen gehad met posten (via de webinterface).
Ik meen in de NNTP nieuwsgroep gelezen te hebben dat iemand ook • problemen
had en dat Todd dat aan het uitzoeken was.

Todd had veel beter gewoon NNTP authentication aan kunnen zetten IMHO...
iedere goede newsreader ondersteunt dit, scheelt een hoop gezeur. Ik • blijf
wel een newsreader gebruiken, de webinterface vind ik helemaal • omslachtig,
maar ik zal vanaf nu zeker minder gaan posten.

Het zit 't em er blijkbaar in dat NNTP authenticatie niet op berichniveau
werkt, dus als ik onder mijn eigen account inlog via NNTP kan alsnog de
headers aanpassen zodat het lijkt dat iemand anders gepost heeft.
Zonde dat het zo moet :-( Maarja ik heb wel es ergere webinterfaces gezien
om mee te posten.

-Frank