Re: Lego prijzen in Nederland
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Fri, 11 May 2001 09:40:28 GMT

De truc van blokker (waar intertoys, bart smit, marskramer, blokker en
toys

<knip>

mee). Dit is o.a. de reden waarom je bij deze winkels geen catalogie kunt
vinden. (anders zouden de klanten hier wel eens achter kunnen komen)

Dat klopt, ik heb de catalogus bij via lego.com aangevraagd (duurt slechts
een maand...)

Top 1 toys is een hele andere organisatie, hiervan kunnen de winkels zelf
bepalen wat in hun assortiment zit. Als de top 1 toys winkel in plaats x
vind dat hij de hele collectie van lego moet hebben staan dan doet hij • dat,
denkt hij echter dat hij die ruimte beter kan gebruiken voor b.v. • playmobil
dan mag hij daar zelf voor kiezen, wel krijgen deze winkels ook prijzen • door
vanuit de organisatie, ze worden geacht deze te volgen. Maar let ook hier • op
dat doen ze niet altijd.

Met name de grotere dozen en mindstorms zijn zomaar 50 piek onder de
adviesprijs.

Kruidvat is een verhaal apart, in tegenstelling tot somige geruchten • krijgt
deze gewoon de lego via lego benelux, echter ze willen stunten en daar
profiteerd de consument van. (Als ik goed geinformeerd ben komen daar • staks
ook de kleine bionicle in de aanbieding).

Als laatste groep heb je nog de zelfstandige winkeliers (waar ik er een • van
ben). Deze kopen zelf in, bepalen zelf het assortiment en bepalen zelf • welke
prijs ze erop plakken. Hier zijn er nog maar weinig van in nederland
(helaas).

En dat helaas mag met hoofdletters, want wat een ellende zijn die grote
ketens ! Wat een troep, wat een schreeuwerige kleuren, wat een goedkoop
plastic ! Of ik word gewoon te oud...

Allen bedankt voor jullie input !

Bart-Jeroen

mvg