Subject:
Lego in Zwitserland
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Mon, 26 Apr 1999 15:28:50 GMT

Hallo allemaal,

Voor mijn studie zit ik een tijdje in Zwitserland en ik probeer ook hier wat
leuke sets te vinden. Afgezien van een heel klein beetje Duplo, waar ik niet in
geinteresseerd ben, heb ik hier nog helemaal geen oude Lego sets gezien. :(
Althans niet die ik kan kopen, er is momenteel een kleine tentoonstelling over
de historie van Lego, met enkele houten modellen en ook de allereerste plastic
stenen, helaas was daar niets te koop. Wel stond er al een doos van Mindstorms;
volgens de begeleidende tekst komt dit in september in Zwitserland uit, dus
rond die tijd verwacht ik het ook in Nederland.

De Star Wars sets zijn al wel hier te koop (sinds vrijdag) en deze zien er erg
mooi uit (vooral de Speeder Bikes hebben mijn voorkeur). Slizers waren hier al
langer, maar daar ben ik zelf niet echt van onder de indruk.

Wel heb ik een aantal kleine promotiedoosjes gezien, die ik niet in Nederland
ben tegengekomen. Misschien heeft iemand anders hier ook interesse in, vandaar
dit berichtje.
Het gaat om de volgende sets:
1180 Space Port
1181 Space Port
1182 Adventure (Egypte)
1186 Castle (Ninja)
5900 Adventure (Egypte)
De prijs per set is in de winkel Zwitserse Frank 3,90 (ongeveer 5,50 gulden),
maar een aantal kan ik voor drie frank (ongeveer 4,20 gulden) krijgen.
Afbeelding van de sets staan op de pagina van Huw Millington:
http://194.131.104.225/~huw/lego/

Verder is hier Belville en Scala ERG populair, de ruimte die hiervoor is
gereserveerd is soms zelfs groter dan de ruimte voor Technic !! Volgens mij
hebben ze hiervan dan ook het hele assortiment in de winkel staan, terwijl ik
het in Nederland niet ben tegengekomen.

Inmiddels heb ik ook een speeldoedwinkel gevonden waar ze DACTA verkopen. Ik
moet zeggen dat dit een stuk goedkoper is dan normale Lego dozen. (bijvoorbeeld
wegplaten tien stuks voor 22 frank, terwijl 2 stuks normaal 10 frank kosten),
dus handig als je iets groots van plan bent. Volgens http://www.lego.com/dacta
zijn er ook een aantal plaatsen in Nederland waar deze dozen verkocht worden.
Mocht dat niet mogelijk zijn, dan kan ik kijken of ik het hier kan kopen.

Mocht iemand interesse hebben voor iets van het bovenstaande dan kan ik dat
natuurlijk altijd even ophalen. Hoe duur verzenden is weet ik nog niet, maar
begin augustus ga ik weer naar Nederland, eventueel kan ik het dan meenemen.

Groeten vanuit Zwitserland,

Sybrand Bonsma

P.S. Helaas heb ik nog steeds geen bericht over de tweedehands sets waarover ik
begin dit jaar een berichtje heb gestuurd. Zodra ik weer in Nederland ben, ga
ik er weer achteraan.