Subject:
Life on Mars bij Kruidvat
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Thu, 15 Feb 2001 08:54:01 GMT

Gisteren bij Het Kruidvat 4 Lif on Mars setjes gekocht: 7300, 7301, 7302,
7303. 'k Ben (momenteel) niet zo heel erg space-minded, maar vond de
plaatjes wel aardig, en de prijs is slechts hfl 3,49.
Bij elk setje komt een kwartposter die gezamenlijk een aardig geheel vormt
van het thema.
De Mars-'minifigs' zijn schattig in ontwerp (viel me niet tegen).

7300
Mars-minifig. Een grijsgroene halve octovorm, een grijs beschilderde schijf
(die ook dienst kan doen als schild?), een groene plate (2x6). Ski-achtige
glijders die mij bekend zijn uitde Podrace van StarWars.

7301
Minifig op simpel mars-mobieltje. De wielen zijn aardige variatie.

7302
Dit is (samen met 7303) mijn favoriet van deze vier.
Mars-minifig. Bruine en zandkleurige onderdelen. Door scharnieren een fraai
'stap-effect'.

7303
Mars-minifig. Grijsblauwe 'kanonnen'. Twee bricks (1x4) met aan de zijkant
vier bevestigingsnopjes (een steen die ik niet eerder heb  gezien, maar
misschien wel bekend is uit oudere sapce-sets, of uit Technic?). Qua
bewegelijkheid niet zo interessant.
Vooral de onbekende stenen en grijsblauwe kleur maken dit setje leuk.
En er zijn een paar nieuwe kleuren: grijsblauw en grijsgroen ('k weet: er is
nogal wat discussie geweest over de namen ;-)).