Re: [OT] Re: Slechte verbinding ?
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Fri, 22 Sep 2000 10:36:17 GMT

Frank Buiting wrote:

"Jan-Albert van Ree" <javanree@3dgamers.com> wrote in message
news:39CA800D.C2996C1D@3dgamers.com...
Manfred Moolhuysen wrote:

In lugnet.loc.nl, Frank Buiting writes:
Thuis met m'n kabelverbinding via Chello wil het de afgelopen paar • dagen
inderdaad niet al te goed vlotten.

Ik zit ook op Chello. Tot voor kort was ik niet eens erg ontevreden • ermee,
maar nu is het een slakkenhuis. Ik kon de hele dag al niet antwoorden.
Daarom ga ik meedoen met de "ik vraag mijn geld terug actie" op:
http://slakkehuis.com/Slak/Flash/2000/200009182109.php3

Geen problemen hier met Chello... al kan mijn non-standard configuratie • daar
ook mee te maken hebben :-)

Ik heb ook nog nooit echte problemen met Chello gehad tot afgelopen weekend
:-(

Hier in de omgeving is het de laatste tijd juist beter... vorig jaar
December tot Februari was totale uptime maar 65 a 70% maar nu laatste 3
maanden slechts 2 maal een storing van een paar uur.

Nonstandaard... een Linux-doos[1] zeker? Maarre het heeft niks te maken met je eigen bak. Af en toe staan er wat routers fout en deelt de DHCP ineens een adres toe wat buiten de Chello reeks valt... Kortom het ligt toch echt bij Chello...

Inderdaad Linux... met een eigen DNS server, omdat bij Chello Ede/Arnhem de
DNS server regelmatig vaag deed. Dus draai ik nu gewoon named en grab ik de
list van de masterservers, dus geheel buiten Chello om. Zolang de fysieke
link met Chello en de low-level TCP/IP maar niet uitvalt vind ik verder
alles wel best :-) En ik heb hier geen DHCP maar een vast IP, wat ook een
hoop scheelt ;-)

Doe eens een "tracert www.lugnet.com" in een DOS
venster om te zien waar de bottleneck zit (mijn traceroute zag er in elk
geval ZEER vaag uit, wat op problemen kan duiden, ik zag in de trace een
192.168 IP adres, wat technisch onmogelijk zou moeten zijn...)

Een tracert levert ongeveer hetzelfde resultaat op, ook 21 hops en alleen de eerste 3 ofzo zijn anders (ik zit in Sint-Oedenrode, regio Eindhoven/Den Bosch dus daar zal wel een verschil in zitten). Inderdaad er zit ook een 192.168. IP bij. Als ik me niet vergis is er ergens in een RFC ooit afgesproken om die IP range voor LANs te gebruiken?

Correct... vraag me af wat daar dan aan de hand is.
--
Jan-Albert "Anvil" van Ree   | http://www.nl.3dgamers.com
3D Sims Archive maintainer   | http://www.3dgamers.com