RE: Legokrant
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Wed, 30 Aug 2000 06:39:49 GMT

Lijkt me een uitstekend idee. Ik weet zeker dat ik nog een grote stapel
legokranten heb liggen.
Zodra ik mijn scanner aan de praat heb, zal ik er een paar inscannen.
Misschien dat iemand ze dan op het internet kan plaatsen? Ik heb (nog) geen
eigen pagina.

Play well!
Mark de kock

++++++++++++++++++++++++ TRANSMISSION END ++++++++++++++++++++++++

-----Original Message-----
From: Frank Buiting [mailto:frank.buiting@infopulse.nl]
Sent: Tuesday, August 29, 2000 8:14 PM
To: lugnet.loc.nl@lugnet.com
Subject: Re: Legokrant

"Eelco Kooiker" <eelco@kooiker.demon.nl> wrote in message
news:G02AHA.2AE@lugnet.com...

Laatst heb ik al mijn Lego-spullen anders opgeruimd en toen kwam ik een • stapel
Legokranten tegen. Ik weet nog dat ik die vroeger (...) altijd ging halen.

Aaahh! Nostalgie! Telkens zeuren bij het personeel "of de nieuwe LEGO krant
er al was"

Eén ding heb ik altijd wat raar gevonden. Mijn laatste nummer is 58 en • toen
kon ik ze nergens meer vinden. Zijn ze toen opgehouden? Of zijn er nog • meer
nummers uitgekomen toen? Tevens: Wat is de eerste Legokrant geweest? Mijn
eerste is najaar 1988.

In nummer 38 (pagina 3) staat het volgende:
"De eerste LEGO krant verscheen op 15 februari 1976 en was gratis op te
halen bij de LEGO winkels."

De oudste krant die ik heb is waar de 7740 op de voorkant staat afgebeeld
dus ik gok ergens begin jaren 80, er staat geen datum op. Op nummer 40 staat
wel een datum ("zomer 1988") en volgens mij verschenen deze kranten elke 4
maanden dus 38 is ongeveer winter 1987 (dat klopt ook mooi met de modellen
die erin staan).

Ik heb geen idee wanneer ze opgehouden zijn, in mijn herinnering waren ze er
gewoon ineens niet meer :-(

Als iemand nog een hele stapel heeft lijkt het me wel leuk om die a la
Brickshelf te verzamelen om nog eens lekker na te lezen... Nog meer
geinteresseerden?

--
Frank Buiting

Visit the LEGO Lexicon: http://members.chello.nl/~f.buiting/lego/