Subject:
2000 sets gezien
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Mon, 20 Dec 1999 08:42:06 GMT

Zaterdag zag ik bij de Bart Smit in Sneek een aantal van de nieuwe 2000 sets
staan. Ze hadden alles voor de vakken staan omdat er nog ruimte gemaakt moest
worden voor deze sets, maar de sets waren al wel geprijsd.
Er waren een stuk of vijf verschillende DUPLO of PRIMO sets, verder de Artic
serie (ook een stuk of vijf sets, dus ik neem aan compleet), verscheidene Town
sets en een aantal TECHNIC sets.
In het algemeen was ik niet erg onder de indruk van de sets, maar ik ben ook
niet een echte Town of Technic liefhebber.
De Technic sets waren over het algemeen klein of middelgroot, de Supercar
Street sensation was natuurlijk al uit gekomen, dus echte grote sets waren denk
ik ook niet te verwachten.
Van de Town sets vond ik de brandweerkazerne er wel goed uit zien,
waarschijnlijk veel grote onderdelen, maar wel divers: Een helikopter,
brandweerwagen, scooter en kazerne. De verhoogde snelweg is wel leuk, met
kraanwagen en dergelijke erbij, maar erg duur (180 gulden).
De Artic sets zijn er op eerste gezicht wel goed uit. Veel oranje stenen wat
weer meer mogelijkheden geeft om iets te bouwen. De ijsbeer lijkt me niet zo
geweldig (kan volgens mij niet bewegen), maar de paar sets die ik goed bekeken
leken niet erg veel grote onderdelen te bevatten.

Groeten,

Sybrand Bonsma