Sint gedicht :-)
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Sat, 20 Nov 1999 19:35:30 GMT

Hoi,

Ik zat door een oud foto-album (1985) te bladeren kwam ik dit Sint rijmpje
tegen (nu we toch in die tijd van het jaar zijn misschien wel toepasselijk...)

groeten,
  Frank Buiting

---
Op een winteravond koud en guur,
werkte een deense timmerman in zijn schuur.
Speelgoed maakte hij, helemaal van hout,
maar later kreeg hij een idee van goud.
Hij ontwierp blokjes met heel veel vormen,
steeds met noppen volgens vaste normen.
Omdat hij kinderen een warm hart toedroeg,
"was het beste nauwelijks goed genoeg."
Tegen deze man zegt de Sint dan ook: "Dank!"
Want dankzij hem is er dit cadeau voor Frank.

Sint
---