Subject:
Welke kleur?
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Mon, 28 Jul 2003 20:00:59 GMT

Beste Legoniers,

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het bepalen van enkele LEGO-kleuren. Het gaat
om één van de C1000 promo-zakjes, het Belville setje #5872 met een soort
fornuisje, roze vogel en oranje teddybeer. Ik ben niet vertouwd met een aantal
van de hierin voorkomende kleuren.

Wat is de juiste Peeron kleurnaam voor het donkerpaarse plaatje 2 x 4 en plaatje
2 x 2?

En wat is de kleurnaam voor het wat feller paarse plaatje 4 x 4 en en de steen 1
x 4 x 2 met 1 nop midden-bovenop?

De tabel met Peeron kleurnamen  ( http://peeron.com/inv/colors )  geeft helaas
maar weinig aanvullede informatie voor de paarse kleuren, maar misschien is er
iemand van jullie die hier beter in thuis is.

Verder denk ik dat de teddybeer, het steentje 1 x 1 en de "hoge" boogsteen 1 x 4
x 2 de Peeron kleur "LtOrange" hebben, en dat de "lage" boogsteen 1 x 4 de
Peeron kleur "Orange" heeft.

Met vriendelijke groet, M. Moolhuysen.