Subject:
StarWars sets eindelijk in de winkel!
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Mon, 29 Apr 2002 10:39:53 GMT

Afgelopen zaterdag, in speelgoedwinkel 'Den Otter' in Den Bosch: alle nieuwe
starwars sets (episode II) gevonden. Het Gunship is een zeer grote doos
(prijzig!), maar ziet er goed uit. Helaas had ik mijn budget er deze maand
al doorheen gejaagd en kwam ik niet verder dan sets 7103, 7113 en 7133.
Wat mij opvile aan deze sets:
7103 - eindelijk een yoda! Zijn oortjes zijn wel erg groot. Verder veel
licht blauwe steentjes (zelfs twee ridder-schildjes!). Ik vraag me af waar
het een-armige apparaat voor dient.
7113 - alweer een speederbike, deze keer met donker rood. Een nieuwe
water-toren. Mooier dan die van de episode I set. Tusken raiders zien er
leuk uit. De hoofden kunnen goed in andere situaties ook gebruikt worden.
Zwarte piraten geweren!
7133 - de tweepersoons speeder is zeer mooi! Kleurkeuze niet mijn favoriet,
maar waarschijnlijk wel vergelijkbaar met de film-versie. Lila bounty hunter
heeft twee gezichten! Leuk extra: het ruimtescheepje kan de vleugels verliezen.

Algemeen: de trent is naar veel nieuwe kleuren, die we waarschijnlijk pas
waarderen als we de film hebben gezien. Wederom geldt dat de sets duurder
zijn dan niet-SWsets van vergelijkbare grootte.
De keuze van de sets wordt waarschijnlijk pas duidelijker als de film uit
is. Uit de bioscooptrailer heb ik bijvoorbeeld al op kunnen maken dat de
7133-scene redelijk belangrijk is in de film.

En natuurlijk geldt: het gunship ziet er machtig mooi uit en kan ook buiten
SW mooi gebruikt worden!

Mark -de Red Baron is nu bijna afgebouwd- de Kock