Subject:
LEGO World 2001: Een groots Succes!
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Wed, 24 Oct 2001 08:08:20 GMT

Na 4 dagen LEGO World ben ik voldaan thuis gekomen. Veel mensen
gesproken en contacten gelegd. Eindelijk weet ik de gezichten bij een
aantal mensen van wie je het E-mail adres en naam vaak ziet op
bijvoorbeeld lugnet.loc.nl. Mooie sets en losse LEGO gekocht.
De presentatie / demonstratie die ik gaf rond LDraw en MLCad en alle
tools werd druk bezocht. Leuke reakties van kinderen en ouders. Een
aantal voorbeelden:
-"Pap, gaan we nu naar huis? Ik wil met LDraw tekeken!" Vader: "Nee
jongen, we zijn hier net een half uurtje!"
-"Hoeveel stukjes zitten er nu in? Ruim 1800? Wow!"
-"Waar kan ik dit programma kopen? Wat? Is het gratis. Dat geloof ik
niet!"
-"Wat zegt u? www.el-drol.org? Kunt u het voor me opschrijven?"
-"Kan ik dit op CD krijgen? Oh, kan ik het downloaden?"

Need I say more?

Verder is het hele evenement natuurlijk bijzonder geslaagd. Ik meen zo'n
40.000 bezoekers en veel belangstelling voor de "Bouwsteen". Ik heb vele
fantastische modellen gezien en veel foto's gemaakt. Ik zal ze vandaag
posten op Brickshelf.
Ookal viel de LEGO hal wat tegen, stonden er mooie sculpturen van een
olifant met een jong en een mooi opgestelde diorama met tijgers, leeuwen
en andere dieren. De Imagination Truck was natuurlijk mooi! Vooral de
StarWars diorama!

Met een beetje pijn in m'n keel en een bijzonder goed gevoel kijk ik
terug op 4 dagen LEGO!
Wellicht tot 17 november in Heemskerk op de volgende clubdag van de
"Bouwsteen".

Veel groeten!

Jaco van der Molen