Subject:
Swelug?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 5 Dec 2008 12:12:02 GMT

Det känns som att det har fisit av sig lite sedan legoträffen. Känns ibland
nästan lite som att det är jag som pratar med mig själv här.

Skulle faktiskt vara lite kul att veta hur stort intresse det finns för en
Svensk usergroup. Jag har fått för mig lite att det sitter en hel del AFOLs ute
i stugorna som bara väntar på att bli värvade. Men tyvärr finns det inte något
egentligen att värva folk till. Swelug består av folk som betalat $10 till
lugnet. Känns som att vi skulle behöva någon form av organisation utanför
lugnet. För jag misstänker att många tycker det är besvärligt att skaffa paypal
och betala $10 utan att riktigt få något av riktigt värde ur det.

Att skapa en förening utanför det här stället skulle ju även göra det enklare
att t.ex söka bidrag m.m. att göra kul saker för. Och att få en liten mer
organisation att synliggöra oss till de som sitter hemma och tror de är ensamma
om att vara AFOLs. Och att puffa de som är intresserade men inte ännu tagit
steget att slutligen göra det.

Synpunkter på detta?

/Johan