MOC: Alternativmodell till 8271
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 23 Nov 2008 22:23:28 GMT

Jag köpte en 8271 under Legoträffshelgen, eftersom den var Natanael Kuipers
första modell som designer på LEGO (och den billigaste han har gjort). Jag
fick honom att signera byggbeskrivningen också!

Traktorer, vägskrapor och grävskopor i all ära, men vad vi grabbar vill ha
är en riktig racerbil! Så jag fick försöka göra något själv, med begränsad
tillgång på bitar. Det blev en hygglig racerbil, om än lite sladdrig (men
det syns ju inte på kortet):

http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/MOC/alt8271.png

Och nej, styrningen är inte kopplad till ratten.

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://web.telia.com/~u16122508/proglego.htm