 Local / Sverige / 3198 (-100)
  Re: SweLug 9

(...) Själv så ser jag främst fram emot hästtransporten: (URL) var bara så sent som i somras jag önskade att den här biten fanns vitt: (URL) :) /Johan (16 years ago, 4-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLug 9

(...) Ojoj! Castle town square! *dregla* :-D (URL) ju vara nåt för Kristers medeltidsby. Blir väldigt svårt för mig att undvika att köpa det settet också. Bondgården kommer jag nog inte kunna passa på heller: (URL) med nötboskap i lego! Och äntligen (...) (16 years ago, 4-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: SweLug 9

(...) Här är två länkar som jag har: (URL) V (16 years ago, 3-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  SweLug 9

Tack alla för en trevlig helg. Härligt att ha lite nya ansikten på folk som man bara mejlat med innan. Har inte hunnit öppna settet än men det ska byggas med andakt ...och kanske med lite hjälp av barnen (mindre andakt under de perioderna). Någon (...) (16 years ago, 3-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) (URL) Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (16 years ago, 2-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Jag glömde att få med ett tack till Hexagon Metrology Nordic AB (min arbetsgivare) som bidrog med ganska ändamålsenliga lokaler till en minimal kostnad (gratis!). (16 years ago, 2-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Huvaligen, vilken fest! Och så var alltihop över... Några hastigt nerskrivna minnen (rätta mig när jag har fel): Rent allmänt så gick vi runt hela tiden och tittade på modeller som folk hade med sig, jag orkar inte räkna upp alla fina byggen, (...) (16 years ago, 2-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  SWELug9

Tack Anders! Tack alla som var där! Bilder kommer så småningom, kanske redan denna vecka, på mitt Brickshelfkonto: (URL) (16 years ago, 2-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Rapport från SkövdeLUG:s första Legoträff

Stort tack till Tommy för ett mycket inspirerande möte! Stadshistorierna som jag fick ta del av är helt i klass med till exempel WNJ:s modellbanestory i Skövde. Hoppas det har varit en givande helg i Eskilstuna! Hälsningar Krister P.S. Den (...) (16 years ago, 2-Nov-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Ho, ho! Jag känner mig som jultomten efter min träff med Fredrik. Vi har nu priser till varenda tävling vi hinner genomföra! (16 years ago, 31-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Väderleksrapport Eskilstuna, fredag 31/10 kl. 0705: Vi har plusgrader nu, snön verkar bara ligga kvar på gräsmattor, bilar, hustak etc. Vägarna ser OK ut. Men ta det lugnt ni som skall köra bil hit i dag, man kan aldrig veta hur det ser ut bakom (...) (16 years ago, 31-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Rapport från SkövdeLUG:s första Legoträff

SkövdeLUG, dvs undertecknad och Krister Johannesson, hade idag sin första legoträff hemma hos den senare. Strax efter 16:00 hade 100% av medlemmarna slutit upp till träffen, vilken inleddes med att värden guidade runt i en schweizisk medeltidsby (...) (16 years ago, 30-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Tider, Plats, Kontaktinfo

(...) Jag kommer åka upp till Stockholm redan imorgon och kommer sedan åka tåg till Eskilstuna där ifrån. Har tittat på tågtider och det lutar åt att jag kommer åka så jag är i Eskilstuna 17.42 /Johan Vettefors (16 years ago, 29-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Hej allihopa! Jag åker till New York imorgon på en sedan länge inbokad resa till New York Marathon. Så tyvärr kan jag inte vara med! Det verkar ju bli en succé redan innan det har börjat!! Och det var väl nästan självklart att LEGO skulle hjälpa (...) (16 years ago, 29-Oct-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Och nu har det kommit paket ifrån Danmark - ni skulle bara veta... Jag tror jag behåller grejerna och skippar träffen - skämt åsido, jag tycker det är helt fantastiskt att Lego själva uppmuntrar vår träff! Stick iväg till närmaste leksaksaffär (...) (16 years ago, 29-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Tider, Plats, Kontaktinfo

(...) Jag tar i alla fall med kameran och fotar lite, och en liten krönika kan jag nog få ihop efteråt också. Olof (16 years ago, 29-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Tider, Plats, Kontaktinfo

Nån som kan ta lite bilder och skriva en kort sammanfattning och skicka till mig sen? Så jag kan lägga ut det på bloggen. /Johan (16 years ago, 28-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Tider, Plats, Kontaktinfo

(...) Nu har jag en nattgäst till bokad, så hotell Isaksson får nog anses vara fullt (utom i **extremt** ömmande fall, blir till att sova på bastulaven eller nåt, då :-) (16 years ago, 27-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Tider, Plats, Kontaktinfo

Tidpunkt Helgen 31 oktober - 2 november, fredag kväll - söndag lunch eller så, med huvudaktiviteterna under lördagen. Tider, hållpunkter (det mesta mycket preliminärt) Fredag: Efter jobbet, jag behöver nog hem en vända först också (hämta (...) (16 years ago, 27-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Temat är: Nöjespark

(...) Jag tar med mig åkattraktionen radiobilarna 32x48 studs vilket väl blir ungefär 26x39 cm om jag räknar rätt. /Johan V (16 years ago, 23-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst 31 Okt - 2 Nov - Temat r: Njespark

(...) I pricip allt mitt lego är tyvärr magasinerat pga trångboddhet. Jag kanske kan ta med en städpatrull och en glasskiosk, det är väl ungefär vad jag kan ordna till nöjesfält i nuläget. :-/ /Tommy (16 years ago, 22-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst 31 Okt - 2 Nov

(...) Nu blir jag nyfiken. Hur många kan vi tänkas bli? /Tommy (16 years ago, 22-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Bara så att ni vet, nu har Lego hört av sig, och kommer att sponsra med lite material. Vi skall nog kunna slå rekord, både i antal deltagare och annat... Tack Micke!! (16 years ago, 21-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Du är välkommen att följa med på vägen tillbaka. /Andréas R (16 years ago, 21-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Det hade gjort skillnad men nu har mina planer ändrats. Jag skall upp till Stockholm redan på torsdagen och kommer sedan åka till Eskilstuna därifrån. Därför kan jag inte åka med upp men om möjligheten finns åker jag gärna med tillbaka. Under (...) (16 years ago, 18-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

Har laddat upp en del foton jag har tagit, när jag besökt vattentornet för att kolla upp diverse mått och annat, på flickr: (URL) det är någon som skulle va intresserad... (16 years ago, 18-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov - Temat är: Nöjespark

Vi har ju inte bestämt något som helst tema än, så jag skulle vilja lägga följande förslag: --- Nöjesfält --- Bygg nåt som har med nöjesfält/temaparker att göra, och ta med och visa upp. Vi kanske kan ställa ihop en vacker nöjespark i lokalen? Det (...) (16 years ago, 16-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Nu är ULV-rampen nästan klar...

(...) Nu håller jag på och transporterar berg&dalbanan till jobbet, sätter upp lite varje dag på ett bord i matsalen. Jag försöker fresta jobbarkompisarna att bli intresserade :-) Det kan nog bli några stycken (med barn). Flera, för mig tidigare (...) (16 years ago, 16-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst 31 Okt - 2 Nov

(...) Jag är Skövdebo. Planen var att åka tåg, men jag har inte fixat några tågbiljetter än, så kan åka med dig om du vill ha passagerare. Låter det bra? /Tommy (16 years ago, 14-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Jag tar vägen förbi Skövde om det gör någon skillnad. Förslagsvis är ju att sammanstråla där och ta bensinsnålaste vidare därifrån beroende på hur mycket vi behöver ha med oss. Troligtvis var det någon som vill åka med därifrån, så går allt i (...) (16 years ago, 13-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Längtar själv efter att bli klar med MOC:en då den just nu ger mig en hel del huvudvärk. ;) Har väll ingen riktigt budget per dessa bitar men jag är nog inte beredd att betala så mycket mer är $0,3 USD per tile. Även om även det skulle svida i (...) (16 years ago, 13-Oct-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Någon som har...?

(...) Intressant bygge du gör! Ska bli kul att se det färdiga resultatet! Jag har handlat en del på Bricklink (534 beställningar med feedback) och kan nog lugnt lova att ett litet kuvert med 96/100 st 1x1 tile INTE kommer att behöva tullas. Det är (...) (16 years ago, 12-Oct-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Någon som har...?

(...) Det här är det som jag bygger: (URL) är ett vattentorn som byggdes c:a 1910 och vars huvudfunktion var att hålla vatten som användes för att fylla på ångloken. Tornet innehåller tre våningar. På bottenvåningen finns ett badrum/omklädningsrum (...) (16 years ago, 12-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Då jag numera bor i Munkedal skulle det för mig bli en omväg att åka via Jönköping så jag är tyvärr inte så intresserad av att samåka. /Johan V (16 years ago, 11-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Jo, Om man beställer från ett land utanför EU måste man normalt betala tull. Blir lite nyfiken på vad det är för modell som kräver 100 st mördkröd 1x1 tiles. Är det något du vill berätta i det här läget eller få vi vänta tills det blir klart? (...) (16 years ago, 11-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Behöver IOFS inte skaffa alla 100 st på samma gång eller från samma ställe. Och mjo det blir lite väl dyrt, med mitt mått mätt, på bricklink. :( För jag antar att det kostar 25% i tull att beställa från USA. /Johan (16 years ago, 10-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Och inte så lite heller tycks det som. ;) /Johan (16 years ago, 10-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Optimist :-) Skämt åsido, så har jag nog inte en enda mörkröd tile 1x1... (16 years ago, 9-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Någon som har...?

(...) Sorry! Lite för ovanlig för att jag ska ha mycket såna. Mängden finns på Bricklink men priset kanske är för högt? Micke (16 years ago, 10-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Någon som har...?

Det råkar inte vara någon som har c:a 100 st Mörkröda 1x1 tiles som man vill bli av med för en lämpling summa slantar? (16 years ago, 9-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Hej! Ser verkligen fram mot träffen, vill bara bekräfta här också att jag kommer. Anders (16 years ago, 9-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Nu är ULV-rampen nästan klar...

(...) Är det någon som kan låna ut lite pneumatik (två cylindrar, tvåvägsventil(er?), slang, pump och tank) så har jag konstruktionsidén helt klar. Men då måste jag få grejorna snarast, "icke-Lego"-livet belägger en stor del av min tillgängliga tid, (...) (16 years ago, 6-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Nu är ULV-rampen nästan klar...

(...) Ja, det hoppas jag verkligen! Ditt Lego är nog en förutsättning för att det ska bli några byggarfestligheter av... (16 years ago, 6-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Nu är ULV-rampen nästan klar...

(...) eller med LEGO är det förstås ännu roligare. Det ser fortfarande grönt ut för min del att delta, och jag har lådvis med hjul, så det kommer vi inte att sakna i alla fall, hehe. Oh boj, det här ska bli roligt! Olof (16 years ago, 6-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Nu är ULV-rampen nästan klar...

(...) Sådärja! Ny helg, mer tid till snickrande, och rampen är klar. Startanordning saknas fortfarande, men idéer finns... (URL) Anders Isaksson, Sweden BlockCAD: (2 URLs) (16 years ago, 4-Oct-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Jag och Jonathan kommer (dvs om inget oförutsett händer). Om det är fler från södra delen så samåker vi gärna. Johan? Joel?...fler? (16 years ago, 30-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: brickfilmsfestival 2008

(...) Woohoo! Den skulle jag velat vara med på. Har haft som dröm att göra LDraw-baserade CGI-animationer i många år, (URL) tiden räcker ju aldrig till. /Tore (16 years ago, 29-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  brickfilmsfestival 2008

Årets brickfilmfestival kommer enligt uppgift att ske tillsammans med Uppsala Internationella kortfilmsfestival. Det kommer att vara ett 90 minuters program som kommer att visas dels den 24:e oktober på Grand och dels den 25 Oktober på filmstaden. (...) (16 years ago, 29-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Nu är ULV-rampen nästan klar...

Ladda för Legoträff den sista oktober! Nu har jag sågat och snickrat (och integrerat en gammal barnstol), så ULV-rampen är nästan färdig. Bild kommer när den är helt klar och provkörd. Berg&dalbanan består nu av en djupdykning, uppförsbacke, 540 (...) (16 years ago, 28-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Härmed anmäler jag mig till legoträffen den 31 oktober - 2 november Aktiviteter: entimmes mikro/nano-bygge låter skoj (...) Kan jag definitivt ställa upp på Slutligen vill jag slå ett slag för min personliga favorit från tidigare träffar: (...) (16 years ago, 27-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

Ytterligare en gång blir detta uppskjutet. LEGO klarar inte av att leverera till helgen. Jag ska jobba för v.41, dvs veckan med den andra helgen på Barnens Drömstad istället. Ledsen för detta men det är definitivt utanför min ansvarssfär! MVH Micke (...) (16 years ago, 25-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

(...) Det skadar inte om ni bekräftar här i gruppen (eller direkt till mig) att ni tänker komma. Om anmält deltagarantal blir för litet måste vi ställa in - ingen idé att organisera en massa saker för en besökare. (16 years ago, 24-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

(...) (URL) (16 years ago, 22-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

(...) Kommer kommer =) /Mats T Borlänge (16 years ago, 21-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Skrev om detta på bloggen ((URL) och fick följande kommentar från en Pierre Pocs ((URL) häftigt! Sökte på Eskilstuna och hittade hit. Det skulle vara jättekul att få komma och fota om den möjligheten finns. " Jag svarade att han skulle kontakta dig (...) (16 years ago, 21-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Legoträff i höst 31 Okt - 2 Nov

Nu är datumet spikat! Nu kör vi! Tidpunkt Helgen 31 oktober - 2 november, fredag kväll - söndag lunch eller så, med huvudaktiviteterna under lördagen. Lokal Jag står för lokal här i Eskilstuna - matsalen + köket på mitt jobb. Borde räcka till för (...) (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst (2008)

(...) OK! Då är det spikat! Helgen 31 Oktober - 2 November är Legoträff i Eskilstuna! Ändan ur vagnen och anmäl er :-) (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst (2008)

(...) Jo, den helgen funkar för mig också! Jag lastar alltså in det jag har av begagnat i släpet. Ska vi bygga månbas? Min gamla modul står nog kvar i sin flyttkartong misstänker jag :-) Jag har som jag tidigare sagt en hel del begagnat efter Stefan (...) (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst (2008)

(...) Nu börjar det likna något! Det lutar åt okt-nov skiftet. Nu hänger det egentligen bara på Olof, eftersom det var han som sa att han kunde ta med Legobitar... (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

På grund av att LEGO inte hann plocka ihop alla bitar och skicka upp det till Stockholm denna helg blir bygget nästa helg istället. Tänk bara att sätta tänderna i +100000 helt nya bitar i Dark Blue, Dark Red ..... Mums!! Kom och "be part of Swedish (...) (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legotrff i hst (2008)

Då ska vi se... (...) (16 years ago, 19-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

Tack Fredrik i Uppsala som uppmärksammade mig på den officella hemsidan från LEGO om bla. detta, <www.lego50.se>. Där står denna information: Stockholm Tekniska museet Museivägen 7 Stockholm Entrépris: Under 18 år: Gratis Voksne: 90 Kr. Öppettider: (...) (16 years ago, 13-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

Lite mer info: Hej igen! Här är lite mer info om helgerna 4-5 & 11-12 oktober: Borlänge - FramtidsMuseet är öppet Lördag - Söndag 12-17, tid för oss lämpligen en stund innan & efter. Uppsala - Gustavianum är öppet Lördag - Söndag kl 11-16, tid för (...) (16 years ago, 11-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

Hej igen! Jag håller nu på att beställer bitarna till bygget. Det är mycket! Vi ska totalt bygga ca 6 meter brett, ca 16 st hus på varsin 48x48 plate som är mellan 1 till 2½ meter höga hus! Så det blir runt 40000-60000 bitar i alla möjliga färger (...) (16 years ago, 11-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legoträff i höst (2008)

Datum Kan komma ===...=== 2008 Okt. 17-19 Anders I, Anders L, Johan V, Okt. 24-26 Anders I, Anders L, Johan V, Andréas R, Jonathan R, Okt. 31- 2 Anders I, Anders L, Johan V, Andréas R, Jonathan R, Nov. 7- 9 Anders I, Anders L, Johan V, Nov. 14-16 (...) (16 years ago, 9-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Jao...om bara jag fått tummen ur och satt mig in i det så hade jag nog kunnat lära mig men fick bara inte till det helt enkelt...det gamla sättet är nog dock mer överskådligt...men som sagt...har inte sett hur det skulle kunna bli på (...) (16 years ago, 8-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

Jag skrev: (...) Försöket med Google-kalender får väl anses ganska misslyckat, avsikten var att alla skulle kunna markera vilka helger de var tillgängliga, och att alla skulle kunna se den återkopplingen. Det verkar inte som om jag har lyckats med (...) (16 years ago, 7-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

(...) Lite kort varsel bara. :( Men någon/några får se till att ha tid och fotografera också. Jag vill ha bilder m.m. till bloggen! /Johan (16 years ago, 7-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  LEGO bygge till filmpremiär:Bära eller brista-extrem ingenjörskonst i 4D-format

Hej! Den 27 september har Bära eller brista - extrem ingenjörskonst premiär på Tekniska Muséet i Stockholm. Den handlar bla om skyskrapor mm. Muséet skall ha en "utställning" med höga LEGO-hus i samband med detta. LEGO står för bitarna och vi (...) (16 years ago, 7-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

Okej, en liten update! Stockholm 6 personer - David Rickard Tony Jag Urban Peter Uppsala 1 person - Fredrik Borlänge 1 person - Anders Jag har fått klartecken från LEGO att de ersätter bilkörning med egen bil samt betalar ev hotelrum om vi måste (...) (16 years ago, 7-Sep-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

(...) Fick nyss den här kommentaren till mitt blogginlägg om detta event ((URL) Mikael... Så bra att det finns en del skrivet om evenemanget på bloggen! En sak till; det behöver byggas lite i en utställning, "av experter" innan vi sätter igång vår (...) (16 years ago, 1-Sep-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Off-topic: Citerad i Aftonbladet. :)

Bra jobbat! All reklam är bra reklam eller hur? Själv brukar jag Googla fram låttexter som jag tycker låter lite svåra just för att slippa sådant :-), fegt va? Micke (16 years ago, 31-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Off-topic: Citerad i Aftonbladet. :)

Måste bara få skryta med att mitt bidrag blivit utvalt inom det område jag behärskar allra bäst - att missuppfatta saker... (URL) ev. nytillkomna har jag signaturen SimLego) /Tore (16 years ago, 31-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

Livet är som en stor låda med LEGO där du tror du har koll på var bitarna är, men sen kommer någon och skakar runt allt så det blir kaos! Jag kommer inte att mäkta med en träff i september då min mamma åkt in på sjukhus nu och som enda barnet och (...) (16 years ago, 31-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Berg- och dalbana igen

Snyggt gjort! Jag blev själv inspirerad att försöka bygga en, måste bara leta fram dom gamla blå rälsen! Micke (16 years ago, 31-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Finn fem fel

Artikeln är korrigerad nu från att ha handlat om LEGOs 30-årsdag. /Johan (16 years ago, 29-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Finn fem fel

(URL) (16 years ago, 29-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Berg- och dalbana igen

Den här helgen ägnade Jonatan (19) och jag oss åt att bygga en liten berg- och dalbana (igen). Den är ingenting, jämfört med vad som redan finns därute på nätet, men vi hade kul! Den använder bara 'vanligt' Lego, gamla 4.5V tåg, standarbitar, så det (...) (16 years ago, 24-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst (2008)

(...) Kom du ihåg att märka "public" i stället för "Private" - jag ser dig inte i kalendern? (16 years ago, 21-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legotrff i hst (2008)

Jag tror jag har lyckats lägga in i kalendern nu... Helgerna den 27:e sep och 25-26:e okt kan jag inte i alla fall. /Tommy ----- Original Message ----- From: "Anders Isaksson" <isaksson.etuna@REMO...telia.com> To: <lugnet.loc.se@lugnet.com> Sent: (...) (16 years ago, 19-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Hej Försökte posta här för några dagar sedan men det kom aldrig upp. Jag var nu ute på googles kalendersida och var lite ny men fick det att funka. För övriga då som försöker så är det inte Anders adress som står som avsändare på denna sidan (...) (16 years ago, 20-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Tyvärr är hösten fortfarande inte riktigt klar för min del, skolan har just börjat och allt annat startar under de närmaste två veckorna, sedan vet jag. Jag hoppas jag kan komma! Olof (16 years ago, 19-Aug-08, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) SAom jag skrivit tidigare har jag nog ingen möjlighet att vara med alls. :( Om nu inte någon har lust att sponsra min resa till Eskilstuna förstås. Annars så hade det varit i alla fall två pers. ;) Hursomhellst så kanske man får jaga folk (...) (16 years ago, 18-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Tittut - 10 dagar senare och vi har hela en (1) person som har fyllt i någonting. Var det så svårt att använda Google Kalender? Legoträffar är jättekul när man väl har fått ihop lite folk, att hålla på och försöka organisera något utan (...) (16 years ago, 18-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Leveranstider från Tyskland?

(...) Oki Då efterlyser jag mitt paket nu... (16 years ago, 18-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Leveranstider från Tyskland?

(...) Kommer inte exakt ihåg, men jag tror alla mina leveranser från Tyskland tagit mindre än en vecka. /Tore (16 years ago, 17-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Leveranstider från Tyskland?

Beställde 200 gram paneler från den där "bulkförsäljningen": (URL) ett meddelande som löd "your order is shipped today." den 1 Augusti. det är alltså två veckor sedan. En annan leverans från en tysk bricklinkbutik som skickades dagen innan anlände (...) (16 years ago, 15-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

(...) Får man ta med sig dessa banners hem sen? ;) (...) Det är ju sant. Glömde ju att det var Danska Kronor vi pratade om. Synd bara att man inte bor i närheten av någon av dessa platser. De borde ha fixat någonting lite längre norrut också tycker (...) (16 years ago, 14-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

(...) Hej Johan! Styra upp ja ..... jag har ingen exakt arbetsbeskrivning men lite som du skrev och även representant för LEGO, dvs prata med föräldrar, visa upp och prata om LEGO 50 år vilket kommer finnas mycket mtrl om. Jag har sett materialet (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

Vad menas exakt med "styra upp"? Låter lite som att man skall vara någon slags vikarierande lekledare eller nått sådant. Eller är det ett glorifierat passupp. DVS sortera överblivna bitar och fyllapå borden. Hyffsat betalt med 500 kronor om dagen. (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Barnens Drömstad - event i Sverige i oktober

Hej! Jag har blivit kontaktad av LEGO för att försöka få ihop ett antal av oss AFOL´s till ett event som heter Barnens Drömstad. LEGO kommer att ha eventet i Sverige, Norge, Finland och Danmark på samma gång, nämligen helgerna 4-5 okt & 11-12 okt. I (...) (16 years ago, 13-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Set 4898 Coast Guard Boat finns nu på SF bio

Fick den i lådan idag. :) Tusen tack! (16 years ago, 12-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) OK. Tyvärr hittade jag ingen möjlighet att dela på *inmatning* i en kalender utan att vara registrerad på Google. Däremot kan man skicka ut *inbjudningar* till folk som inte har Google Calender, och deras svar droppar (förhoppningsvis) in i (...) (16 years ago, 9-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Set 4898 Coast Guard Boat finns nu på SF bio

(...) Det vore kanon. Självklart betalar jag både frakt och Kids Mealet. :) (16 years ago, 8-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Jodå - det finns liv i rymden ....! Jag har haft det lite körigt på jobbet och inte varit hemma. Jag föreslår att du lägger upp en Google Calender som du föreslog och sedan kan vi börja kontakta alla som vi känner och börja pusha för träffen. (...) (16 years ago, 8-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Liten presentation

(...) Hej Johan och tack för all info :-)! Det är alltid kul att veta mer om andra AFOL`s, så man har något att jämföra med och hänvisa respektive till att det finns fler än en själv "out there"!! Du ligger verkligen i med din blogg, uppdaterad hela (...) (16 years ago, 8-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Set 4898 Coast Guard Boat finns nu på SF bio

(...) Hej! Jag var senast på bio igår & idag (såg nya Mumie-rullen, den var så där!) och det finns fortfarande 4898:or kvar både på Filmstaden i Gbg och Sergel i Sthlm. Jag kan fixa en åt dig Johan om du vill! Micke (16 years ago, 8-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Hmmm Lyckades visst få till en dubbelpostning. :( Finns det inget sätt att ta bort ett inlägg? /Johan (16 years ago, 8-Aug-08, to lugnet.loc.se)

  Re: Legoträff i höst (2008)

(...) Åh jag är ju inte lite avundsjuk. Inte bara på att du har det där settet uan även att du faktiskt får Lego i födelsedagspresent. En själv har en sambo som inte vill annat än att kasta ut allt vad lego heter... :( Så man får sneaka lite med (...) (16 years ago, 7-Aug-08, to lugnet.loc.se)

[...]

Redisplay Messages:  All | Compact