Subject:
Mitt Julpyssel...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 29 Dec 2003 13:29:45 GMT

God Jul och Gott Nytt År!

Tänkte dela med mig av mitt 'julpyssel' jag sysslat med under julledigheten.

Jag har en tid haft ett 32Mb USB minne som höljet börjat ge upp på, så jag
behövde tillverka ett nytt hölje och LEGO fantast som man är gick ju tankarna
givetvis till att man skulle kunna 'bygga' det av LEGO. :)

Som tur har man lite motståd emot att förstöra sina favorit plastbitar så det
tog en stund innan jag kom till skott, nu hade jag dock lyckats skaffa mig de
bitar jag behövde så jag kunde börja projektet. (Inga kommentarer om färgen!)

Nu är det dock inte helt klart, jag behöver limma fast bitarna och modifiera en
av ändbitarna, den i botten, då blir den en 1x3 bit kortare än på bilden.

Bilder så här långt:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=67299

Det blir lite kantigt att ha i byxfickan men en klar fördel är att jag nu kan
trycka fast 'hatten' på baksidan när USB-minnet sitter i datorn. :)

Mer bilder kommer när den är helt klar.

//Harri