Subject:
Oscar fick en 4401...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 17 Nov 2003 01:02:35 GMT

Vår son Oscar (4 år) fick har en betryggande samling Jack Stone (numera 4+)
LEGO som han har samlat sedan ett par år tillbaka när han började med "smått
LEGO". LEGO 4+ är kalasbra för små barn för man kan väldigt snabbt sätta
ihop en hållbar konstruktion och det är lätt att lära sig hur det ska se ut
så att man kan bygga den igen om man skulle tappa den.

På senaste tiden har han tröttnat lite grand på 4+ och börjat intressera sig
för pappas LEGO som står inlåst i "LEGO-garderoben" (för att inte bli
uppätet av vår 1.5-åring). Jag tänkte att det kunde vara dags att prova på
lite andra bitar, så jag köpte 4401 Little Creations
(http://guide.lugnet.com/set/4401). Oscar har varit som tokig sedan dess. Vi
ska bygga papegojor, sköldpaddor, fiskar och fåglar om vart annat. Än så
länge är det ett nytt steg för honom att bygga med många pyttesmå bitar
istället för några få fetstora, så han behöver hjälp med att kolla att han
gör rätt efter ritningarna.

Vi tycker helt klart att LEGO har gjort ett klipp när de kom ut med de här
Designer-setten. Har ni inte kollat in dem så gör det!

Jag har också lekt lite med bitarna. Jag gick tillochmed så långt att jag
lånade ut bitarna från min MINI Millenium Falcon (som Oscar ändå
exproprierat). Jag får ju ändå vara med och bygga. :) Jag har nog lagt dit
några bitar från senaste besöket hos Pick-a-brick (eller rota-i-lådan).

För att slutligen komma till punkten: Jag har gjort några MOCkar, så klart.
Och fotat dem, så klart.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=63439 En sorts mygga och en
fluga.
Som ni märker är jag oerhört fascinerad av udda vinklar och SNOT-byggen.

Jag har fler byggen som hamnade under SOC istf MOC (eller COF, Creations of
the Family) men nu gick BrickShelf ner så jag kan inte ge er länken, ni får
klicka på Up och Ner ett par gånger så hittar ni nog fram. Hmm,
cyberfrustration!

// Anton (dags att sova nu kanske?)