FOTW: LösviktsLEGO!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 18 Oct 2003 18:39:51 GMT

Hej!

Fick via en bekant (Ryddan) höra att de hade en kartong med lösa bitar och ett
gäng plastpåsar med LEGO-logon på Barnens Hus i Borlänge!

Det måste man bara undersöka!

Visade sig mycket riktigt vara "lösviktsförsäljning", det var inte riktig
lösvikt utan "fyll påsen till brädden". En påse kostar 49,90 och rymmer ungefär
en liter. Kruxet är att man måste kunna stänga påsen, välpackade blir de!

Jag och Harri spenderade närmare en timme med att rota ut bra bitar hur lådan :)

Det finns fortfarande mycket kvar så är någon intresserad åker jag mer än gärna
tillbaka under SweLUG#5-helgen!

Jag fick totalt ihop 575 bitar på tre påsar, alltså 150,-. Det är ett bitpris på
26 öre per bit. Svårslaget!

Här är lite bilder från galenskapen:
http://thetnt.no-ip.org/2003/07-12/031018%20L%F6sviktLEGO%20p%E5%20Barnens%20Hus/

Samt en lista över mina fynd:
13 Animal Frog Green
18 Animal Rat White
2 Arch 1 x 12 x 3 Gray
14 Brick 1 x 16 DkGray
2 Brick 1 x 2 x 5 Blue
100 Brick 1 x 4 MdGreen
1 Brick 1 x 4 SandGreen
35 Brick 1 x 6 LtYellow
3 Brick 1 x 6 x 5 LtYellow
34 Brick 2 x 2 Pink
22 Brick 2 x 2 Round SandBlue
29 Brick 2 x 3 DkRed
18 Brick 2 x 3 with Curved Top Tan
4 Brick 8 x 8 LtViolet
6 Brick 8 x 8 DkGray
4 Brown Plate 4 x 12 Brown
3 Door 1 x 3 x 2 Left Orange
3 Door 1 x 3 x 2 Right Orange
2 Minifig Head with Brown Hair, Thick Black Eyebrows, and Stubble Yellow
2 Minifig Helmet Knights with Fixed Face Grill DkGray
4 Minifig Mummy Headdress with Gray Stripes Pattern Tan
2 Minifig Torso with Blue Overalls, Shirt, and Silver Belt Orange
47 Plate 1 x 4 SandGreen
30 Plate 2 x 10 Orange
39 Plate 2 x 8 Lime
7 Plate 4 x 4 Brown
1 Slope Brick 33 3 x 2 Gray
37 Slope Brick 33 3 x 4 LtYellow
3 Slope Brick 45 2 x 1 SandBlue
1 Slope Brick 45 2 x 1 Yellow
3 Slope Brick 45 2 x 2 with Green and Light Gray Controls Pattern Gray
3 Slope Brick 45 2 x 2 with Horizon Indicator Screen Pattern Gray
19 Slope Brick 75 2 x 1 x 3 Inverted Gray
11 Support 2 x 4 x 5 Stanchion Inclined Yellow
1 Tile 1 x 2 with Handle DkGray
1 Tile 1 x 2 with Handle MdBlue
20 Tile 1 x 4 DkOrange
3 Wedge 2 x 6 x 1 Curved Top Right SandBlue
11 Wing 2 x 4 Left Lime
5 Wing 8 x 4 Left Brown
12 Wing 8 x 4 Right DkRed
575

Notera att utbudet är lite underligt, t.ex. finns bara vänster bitar av de bruna
vingarna medan de mörkröda bara har högervarianten.

Ett återbesök är självskrivet!

Hälsar,