Subject:
Inbjudan till Lego-träff i Eskilstuna
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 15 Dec 2001 10:38:31 GMT

Hej alla!

Lördag-Söndag 2002-01-12, 13 kommer vi att försöka träffas
några/många Lego-fantaster hemma hos mig (Anders Isaksson)
här i Eskilstuna.

I år har Johannes bestämt temat: Borg (Castle), vilket jag
själv skulle vilja utvidga till "Sagan om Ringen". Åsikter
är välkomna!

Aktivitetstyper:
================

Beundra modeller/idéer (jag har fler idéer än modeller)

Köpa/byta/sälja

Kanske pytsa pengar i en pott, åka och störtköpa några
askar, sortera i småpotter och ha någon sorts lotteri??

Bygga. Observera att mina barn vakar över sitt eget Lego
  som hökar, så det är bäst att ni har med er något att
  bygga med, själv har jag inte så mycket.

Diskutera SWELUG/NORDLUG/SCANDLUG?

Titta på TV (När det finns Lego!!??)

BrikWars. Jag har spelat lite med min äldste son (14.5),
          och han är ganska pigg på det. Tar tid...

På träffen 2001-01-13 konstruerade vi ett (något krystat)
tärningsspel med Legobyggande som centralt tema, vi skrattade
i alla fall väldigt mycket medan vi höll på...

Preliminärt schema:
===================

Lördag 14/1
===========
10.00-11.00    Ankomststund - logistikdiskussioner med
               eventuella överliggare. etc.
11.00-         Kaffe/Te/Läsk/Pepparkaka - 'formellare'
               presentation av var och en...

vilket osökt går över i total anarki, Lego-snack, så
småningom pizzahämtning (el. dyl.). Om intresse (och anledning)
finns, så kan vi åka på en rundresa runt E-tunas Legoförsäljare.

Söndag 15/1
===========
06.30          Väckning (nej då, jag bara retas lite...)
10.00-         Samling, prat, fika etc.
12.30          Transport (fot/cykel/buss/bil) ner till de
               centralare delarna av staden, där Faktorimuseet
               ligger. Mycket teknik, lite kulturhistoria,
               livs levande fullskaliga ångmaskiner
13.00          Ångmaskinerna startas (Kanske...)
??.??          Vi går till någon restaurang och äter lunch,
               därefter återtåg hem till mig, och avrundning
               av det hela.

Eftersom jag har barn, tre stycken, Johannes (14.5), Jonatan
(12) och Jenny (3), och dessa säkert kommer att vara närvarande
så begränsas möjligheterna att sprida ut Lego hur som helst i
huset.

Det kan alltså bli svårt att t.ex. bygga ihop en stor och
tjusig gemensam järnväg (den träffen får någon annan fixa),
men ta i alla fall med er vad ni har lust med.

Regler:
=======
Ingen sprit, ingen rökning inomhus, hyfsat beteende mot om-
givningen etc. etc. Både övernattare och övriga deltagare
hjälper till med maten, städningen efteråt etc.

Övernattning:
=============
Jag kan erbjuda sängplats för 4-5 personer, och har golv
som räcker för några till.

Långväga gäster kan givetvis få anlända redan på fredagkvällen
om det passar transporten bättre.

Vägbeskrivning skickar jag i privat e-post till dem som behöver
det, skriv bara och fråga.

OSA
===
Jag vore tacksam för så definitiva anmälningar som möjligt,
helst här i nyhetsgruppen så att alla andra ser att folk
faktiskt anmäler sig, så snart som möjligt, jag förbehåller
mig rätten att säga 'Nu är det fullt!' om det blir alltför
många som vill komma.

Har jag inte fått _några_ anmälningar före 2002-01-07 så blir
det förmodligen inget!

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm